…або як отримати свідоцтво платника ПДВ
Як отримати свідоцтво платника ПДВ, якщо об’єм товарообігу або реалізованих/наданих послуг за податковий рік не перевищує 300 000 грн.?
Знову ми стикаємося з підводними камінцями Податкового Кодексу, на цей раз стосовно “добровільної” реєстрації платника ПДВ.
Здається (і це вже не вперше), що однією з ключових цілей Податкового Кодексу є створення всіх можливих і не можливих умов для вдосконалення неможливості працювати в якості СПД Фізичної особи.
Декілька місяців тому, коли гостро обговорювались питання стосовно скандальних (і вже вилучених статей ПК щодо адміністрування СПД платників єдиного податку), представниками влади, а саме паном Азаровим (не без особливої образи) стверджувалось, що всі, хто працює в якості СПД ФО отримають лише перевагу від впровадження податкового кодексу… і тому подібне.
Згодом, ті ж самі особи стверджували, що мета проведення податкових реформ не втому, щоб закопати малий бізнес, а навпаки, надати йому (малому бізнесу!) новий поштовх та неабияку підтримку…, а якщо (ненароком) когось і закопають, то тільки мінімізаторів, тих хто нагло і відверто допомагає підприємствам отримувати “сірі” готівкові кошти (про це ми вже писали в статті…)…
Ітак, що ж насправді зроблено в ПК для того щоб малий бізнес (СПД ФО) який добровільно бажає перейти на загальну систему оподаткування, для того щоб не втратити власний бізнес, напрацьованих клієнтів та долю ринку.
ст. 182 ПК передбачено добровільну реєстрацію платника ПДВ (з дотриманням вимог ст. 181 ПК вимоги щодо реєстрації осіб платників ПДВ) якщо об’єм оподатковуваних операцій за останні 12 місяців складає не менш 300 000 грн. та обсяги постачання послуг/товарів іншим платникам ПДВ за 12 останніх місяців сукупно становлять не менше 50% загального обсягу постачання.
Далі, ст. 183 ПК Порядок реєстрації платника ПДВ п.183.8:
…Орган державної податкової служби відмовляє в реєстрації особи як платника податку, якщо за результатами розгляду реєстраційної заяви та/або поданих документів встановлено, що особа не здійснює постачання товарів/послуг або не відповідає вимогам, визначеним статтею 180, пунктом 181.1 статті 181, пунктом 182.1 статті 182 та пунктом 183.7 статті 183 цього Кодексу, або якщо існують обставини, які є підставою для анулювання реєстрації згідно із статтею 184 цього Кодексу…
В ст. 184 ПК Анулювання платників ПДВ, описані причини та ситуації, в яких платник податку може втратити свідоцтво платника ПДВ (детальніше дивитися ст.184 ПК).
Деякі причини анулювання — ті ж самі, що перелічені в ст. 182
- обсяг оподатковуваних операцій за останні 12 місяців складає не менш ніж 300 000 грн.
- обсяги постачання послуг/товарів іншим платникам ПДВ за 12 останніх місяців сукупно становлять не менше 50% загального обсягу постачання.
Ця ситуація виглядає як замкнуте коло, скільки не ходи наступиш на ті ж самі граблі…
Тоді як отримати свідоцтво платника ПДВ особам які ще не мають об’єм продаж понад 300 000 грн?
Один з варіантів — підписати декілька договорів з контрагентами-платниками ПДВ на постачання товарів (виконання робіт, послуг) на загальну суму від 300 000 грн., та надати податковому органу завірені копії цих договорів разом із заявою на отримання свідоцтва ПДВ. Можливо, разом з копіями таких договорів знадобиться ще й лист-підтвердження (від ваших контрагентів-клієнтів) того, що вони дійсно збираються отримати від вашого підприємства певний обсяг товарів (послуг).
Це все нагадує прислів’я “куди не кинь — виходить клин”. А що робити, залишається пристосуватися до діючих умов та нових правил, та старанно вивчати новий Податковий Кодекс, знаходити при цьому інші варіанти для виживання та розвитку бізнесу.