Дек 272018
 

…або як каже «Сєня» вустами бігбордів — (ми) зупинили дефолт у 2014 році!

Вуста бігбордів останнім часом багато чого стверджують та обіцяють і “повагу кожному”, і “подолати та пере-подолати кризу”, “знизити ціну на газ в 2 рази”, іноді і в чотири.

Здається, що ті бігбордові вуста страждають на нетримання мовного апарату через надмірно жваву уяву та витончене світовідчуття.

І нам, мабуть, нічого не залишається окрім як самостійно проаналізувати офіційні статистичні дані: НБУ, МінФіну та Держстату України, зробити цікаві графіки та побачити де насправді ми знаходимося та що маємо.

Відтак, почнемо…

Населення України за даними УкрДержстату на 2018 рік.

 

Статистика смертності та народження  в Україні

 

Офіційний курс гривні до долара США за період 1996-2018 роки

 

Обсяги купівлі — продажу готівкової іноземної валюти фізичними особами, за даними НБУ на жовтень 2018 р.

 

Валовий зовнішній борг України за 3 квартал 2018, за даними НБУ

 

Стан міжнародних резервів та ліквідність в іноземній валюті за 3 квартал 2018, за даними НБУ

.

Календар планових платежів за зовнішньою заборгованістю на 01.10.2018

 

Доходи та витрати банків України, за даними НБУ на 10.2018

 

Зовнішня торгівля, за даними НБУ за жовтень 2018 р.

Експорт

Імпорт

 

Облікова ставка Національного банку України з 1992 по 2018

Проаналізувавши деякі дані, картину бачимо не такою файною, як про те розповідають «бігбордові вуста».

Так що ж робити та як жити далі?

Так само як і раніше:

  • не чекати нічого доброго від можновладців
  • розраховувати лише на себе, на свої знання та власний здоровий глузд
  • регулярно та послідовно заощаджувати, інвестувати в зрозумілі для себе активи
  • вивчати нові правила гри (виживання) та пристосовуватися до них

Та дивитися на все з гумором і позитивом 🙂

Мар 192018
 

Критерії для обрання та перебування у першій — третій групі платника єдиного податку ФОП (викладено в пп. 1, 2 і 3 п. 291.4 ст. 291 Податкового кодексу):

Якщо граничний розмір доходу перевищується, то до суми такого перевищення встановлюється ставка єдиного податку у розмірі 15 %.
Крім того, ставка 15 % встановлюється до доходу:

  • отриманого від провадження діяльності, не зазначеної у реєстрі платників єдиного податку, віднесеного до І або ІІ групи;
  • отриманого при застосуванні розрахунку іншого, ніж в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій);
  • отриманого від здійснення видів діяльності, які не дають права застосовувати спрощену систему оподаткування;
  • отриманого платниками І або ІІ групи від провадження діяльності, не передбаченої пп. 1 або 2 п. 291.4 ст. 291  Кодексу.

При цьому якщо протягом календарного року платники першої і другої груп використали право на застосування іншої ставки єдиного податку у зв’язку з перевищенням обсягу доходу, встановленого для відповідної групи, право на застосування спрощеної системи оподаткування в наступному календарному році такі платники мають за умови неперевищення ними протягом календарного року обсягу доходу, встановленого пп. 3 п. 291.4 ст. 291 Кодексу.

Фев 272018
 

Странное дело получается, когда Закон, который предписан защищать — вовсе не защищает, и тот, который предписан ограничивать — совсем не ограничивает? Но такой бывает наша реальность…

С 01 января 2018 вступили в силу новые положения Закона Украины «О временных особенностях осуществления мероприятий госнадзора (контроля) в сфере хозяйственной деятельности» 03.11.2016 № 1728-VIII (далее — «Закон-1728»)

Статьей 2 Закона-1728 установлен мораторий на проведение плановых проверок хозяйственной деятельности (бизнеса) до 31.12.2018 года включительно.

Однако, статьей 6 Закона-1728 практически нивелируется сама суть этого закона — наложение моратория на плановые проверки. То есть действие этого Закона не распространяется на проведение проверок контролирующими органами, перечень которых устанавливается Кабмином…(?)

Кабмин, разумеется, ждать себя не заставил и огласил весь список.

Согласно Постановлению Кабмина от 18.12.2017 г. №1104 «Про утверждение перечня органов госнадзора (контроля), на которые не распространяется действие Закона-1728», установлен следующий список из 24 контролирующих госорганов:

  • Національний банк
  • Національна Рада з питань телебачення і радіомовлення
  • НКРЕКП та її територіальні органи
  • НКЦПФР та її територіальні органи
  • Антимонопольний комітет та його територіальні відділення
  • Державіаслужба
  • Держархбудінспекція та її територіальні органи
  • Держатомрегулювання та її територіальні органи
  • Держаудитслужба та її територіальні органи
  • Держекоінспекція та її територіальні органи (в частині здійснення у межах повноважень, передбачених законом, державного нагляду (контролю) за додержанням вимог законодавства щодо екологічної та радіаційної безпеки)
  • Держекспортконтроль
  • Держлікслужба та її територіальні органи
  • Адміністрація Держспецзв’язку та її територіальні органи
  • Мінприроди
  • Держгеонадра
  • Держгеокадастр та його територіальні органи
  • Держпраці та її територіальні органи
  • Держпродспоживслужба та її територіальні органи
  • ДСНС та її територіальні органи
  • ДФС та її територіальні органи
  • Структурні підрозділи з питань державного архітектурно-будівельного контролю Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій
  • Виконавчі органи з питань державного архітектурно-будівельного контролю сільських, селищних, міських рад
  • Виконавчі органи міських рад міст обласного значення та сільських, селищних, міських рад об’єднаних територіальних громад (в частині заходів із здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю)
  • Органи державного ринкового нагляду у межах сфер своєї відповідальності.

Таким образом, все вышеупомянутые контролирующие органы могут осуществлять как плановые так и внеплановые проверки, по поводу ну, и без такового.

Как быть и что делать в сложившихся условиях?

Как минимум, необходимо изучать нормативно-правовые документы регулирующие и определяющие условия и среду вашего бизнеса.

Так же важно знать (кроме своих прав и обязанностей) права и обязанности контролирующих органов. Такое знание будет сильным подспорьем при общении с проверяющими,  они большей частью увлекаются обязанностями налогоплательщиков, и при этом, зачастую игнорируют собственные.

Как говорят — «знание — это сила, а знание примененное на практике — страшная сила!» 🙂


Материалы использованные в статье:

Июл 302017
 

Хто йде сюди, покинь усі надії…

— такі слова були викарбувані на брамі, яка вела до пекла, описаного в оповіданні Данте Аліг’єрі «Божественна Комедія»…

У своєму оповіданні Данте майстерно змалював Пекло як підземну безодню, яка воронкоподібно звужуючись, сягає центру земної кулі, схили котрої оперезані концентричними уступами — «колами» Пекла. Дантове Пекло складалося з 9 кіл, основними кольорам котрих були — чорний та багряний.

До творчості Данте ми повернемось пізніше, а зараз поговоримо про своєчасність сплати податків та нашу відповідальність, пов’язану з поданням Декларацій про майновий стан 🙂

Отже, шановні Друзі, нагадуємо вам, що фізичні особи, котрі подали декларації про майновий стан та доходи за 2016 рік, повинні сплатити задекларовані (узгоджені!) податки та збори (ПДФО та військовий збір) до 31 липня включно!

Строк сплати встановлено п. 179.7, ст. 179 Податкового кодексу України (надалі у тексті ПКУ):

179.7. Фізична особа зобов’язана самостійно до 1 серпня року, що настає за звітним, сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену в поданій нею податковій декларації.

Наша відповідальність

Якщо ви подали Декларацію, то з цього самого моменту суми податків та зборів, котрі Ви (зазначили) задекларували є узгодженим податковим (грошовим) зобов’язанням.

Що означає термін «узгоджене податкове (грошове) зобов’язання»?

Тлумачення нам надасть ПКУ:

…п. 14.1.175. (ст 14. ПКУ) податковий борг — сума узгодженого грошового зобов’язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом;

п. 54.1. (ст. 54. ПКУ Визначення сум податкових та грошових зобов’язань)

…платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов’язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов’язання та/або пені вважається узгодженою.

Штрафи за несвоєчасну сплату податків (грошового зобов’язання)

Штрафи за несплату сум задекларованих (узгоджених) податків та зборів, встановлені ст. 126. ПКУ, «Порушення правил сплати (перерахування) податків»:

126.1. У разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов’язання протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:

  • при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, — у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу;
  • при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, — у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.

Будьте дуже уважними та пильними, коли маєте справу з податковою!

В разі якщо ви припустити помилку, особливо що стосується сум узгодженого грошового зобов’язання, то виправити її буде дуже непросто та обтяжливо, і для нервової системи, і для вашої кишені!

Позиція в стилі: «А ми не знали…», «А можна ми подамо заново…» та інші «само-виправдувальні фокуси» просто не пройдуть.

Не забувайте, що податківці (як відособлене психосоматичне явище) знаходяться по іншу сторону «барикади», основна їх мета — здійснення контролю:

  • за додержанням податкового законодавства,
  • правильністю обчислення,
  • повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів податків і зборів.

Те, яким чином вони поповнятимуть бюджет, за рахунок штрафів та пені, або сплати податків — не має ніякого значення. Має значення лише процес безперервного поповнення бюджету за наш з вами рахунок.

Перед тим як подавати Декларації або інші відомості до податкової, краще сім разів перевірте та ретельно проаналізуйте данні. І якщо ви невпевнені, краще звертайтеся за професійною допомогою до досвідчених фахівців, тому що витрати на виправлення помилок є вельми обтяжливими!

Також не забувайте звертатися до першоджерел та самостійно вивчайте ваші права та обов’язки. Також дуже важливо знати все про обов’язки фіскалів.

Повертаючись до поеми Данте, було б цікаво поміркувати в якому колі могло б опинитися сучасне фіскальне явище? Мені здається що 8 коло з 3 по 10 ровів було б саме те, що треба. А що думаєте Ви?

Янв 062016
 

или «Нас снова оценили, или недооценили…»

Институт общественного мнения Дж. Гэллапа провел очередной опрос, и в результате чего мы имеем следующую картину:

Оценивался уровень жизни украинцев по шкале от 0 до 10 баллов, средние показатели получились такими:

  • уровень жизни сегодня: — 4.0;
  • оценка уровня жизни через 5 лет — 5.2;
  • 36% — испытывают страдание;
  • 9% — преуспевающие, рейтинг понизился с 21% в 2011г;
  • 79% оценивают экономические условия в Украине как «бедствующие».

Во время очередного опроса проводимого институтом «Гэллапа» украинцы, изнуренные длительным конфликтом, дали наихудшую оценку уровню своей жизни в 2015 году. По шкале от 0 до 10 баллов (10 баллов — означает наилучший из возможных уровней жизни) украинцы в среднем оценили свою жизнь на уровне 4 баллов. А в отношении прогноза уровня своей жизни в будущем, в перспективе через 5 лет — они оценили на уровне 5.2 баллов, что еще мрачнее чем в 2014г. — 5.4 балла.

Оценочная шкала уровня жизни в Украине (настоящее и будущее) Жизнь сегодня и Жизнь через 5 лет

Present, Future Life Evaluations at New Lows in Ukraine

Находясь в состоянии экономического хаоса и продолжительных боевых действий, — не удивительно, что такой угнетенный взгляд на будущее проник почти во все прослойки украинского общества. Рейтинг текущего уровня жизни понизился среди жителей всех возрастных групп, уровня образования и пола. Таким же взгляд остается и в отношении уровня совей жизни через 5 лет, за исключением богатых украинцев, рейтинг будущей жизни которых немного улучшился за последний год.

Такая низкая оценка, вероятно, связана с нарастающим недовольством украинцев своим уровнем жизни. Процент жителей, которые ранее отмечали свой уровень жизни как удовлетворительный, за последний год опустился с 27% до 17%, в то время как процент украинцев оценивающих экономику страны как «бедствующую» подпрыгнул с 62% в 2014г до 79% в 2015г.

Неудивительно, что жители западной Украины оценивают текущий уровень своей жизни как более высокий, чем жители живущие на юго-востоке страны, где, во время проведения опроса, возобновленные боевые действия угрожали срыву и без того шаткого перемирия. Рейтинг уровня жизни в северном регионе страны оказался как раз посредине между противоположными оценками западного и юго-восточного регионов.

Рейтинг качества жизни в Украине, средний по регионам.
Запад — 4.6; Север — 4.4; Восток — 3.8; Юг — 3.2; Центр — 3.3.

Current Life Rating in Ukraine, Averages by Region 2

В то время когда рейтинг уровня жизни большинства постоянно ухудшается, только немногие жители Украины оценили уровень жизни как более процветающий, чем ранее. «Гэллап» оценивает опрашиваемых как «процветающих», если они оценивают их текущий уровень жизни на уровне 7 баллов, а уровень их жизни через 5 лет от 8 и более баллов по шкале («лестнице») Кэнтрила (Cantril Self-Anchoring Striving Scale) от 0 до 10 баллов – вершина лестницы — это самая счастлива жизнь, а первая ступень — соответственно, самая несчастная жизнь. Итак, только 9% опрошенных украинцев в 2015 году процветали. Еще совсем недавно, в 2011 году, оценивающих себя как процветающих было в 2 раза больше — 21%.

В то время как процент процветающих снизился, процент украинцев которые «страдают» (которые имеют рейтинг от 4 и ниже) увеличился, и достиг уровня 36% в 2015 году. Это значительно выше чем процент «страдающих», измеренный в большинстве постсоветских государствах в 2015г.

Процент жителей Украины «испытывающих страдание» ощутимо увеличился:
1. Преуспевающие — 9%;
2. Испытывающие затруднения — 36%;
3. Испытывающие страдание — 56%

Percentage Suffering Rises to New High in Ukraine

Итог:

Оценка уровня жизни как «бедного» — это скорее симптом, вызванный недовольством из-за продолжающихся политических, социальных и экономических проблем, а также и общего недомогания в стране вызванного тянущимся конфликтом на востоке Украины. Низкая оценка уровня жизни украинцев предполагается оставаться такой же «унылой» пока экономическая и политическая стабильность не вернутся в страну.

Метод Исследования:

Результаты базируются на непосредственных интервью (тет-а-тет) с 1000 взрослых людей, возрастом от 15 лет и старше, проведенном 7-14 августа 2015 года в Украине. За некоторым исключением, а именно: с 2014г, Крым не входил в выборку для составление данного рейтинга Украины. Поселения Донецкой и Луганской областей восточного региона также были исключены из выборки, что составило около 10% населения (около 30% населения восточного региона были исключены) в 2014 году и 2% населения в 2015.
Можно сказать с 95% уверенностью, что максимальная величина погрешности выборки около +/-3.8%

 

P.S. Рейтингам и рейтинговым агентствам мы уже уделяли внимание в статьях Рейтинговые Агентства или интеллект — худший враг пропаганды и Украина: дефолт или нет?

Перевод с английского: Приймак Алексей
источник: Gallup http://www.gallup.com/poll/187985/ukrainians-life-ratings-sank-new-lows-2015.aspx

Янв 052016
 

Шановні громадяни, співвітчизники, друзі! 🙂

Люб’язно нагадуємо Вам, що з 1 січня 2016 року таки розпочалася всеукраїнська кампанія декларування доходів громадян!

Filling up Personal Income Tax Declaration 3Про це нам вже неодноразово нагадував та продовжує нагадувати усевидющий орган вельми-державної та найфіскальнійшої служби України, шляхом оприлюднення оголошень на офіційних електронних шпальтах міських та регіональних відділень ДФСУ.

Доходи (отримані у 2015р) та майновий стан громадянам потрібно буде декларувати за новою формою декларації про майновий стан і доходи (далі – декларація), яка затверджена наказом Міністерства фінансів України від 02.10.2015 №859, що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 26.10.2015 за №1298/27743.

Оновлена декларація об’єднала звітність з податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) та військового збору. Відтепер фізичні особи – платники податків подаватимуть декларацію, в якій окрім податкових зобов’язань з ПДФО, необхідно буде показати податкові зобов’язання з військового збору.

Кого та чого це стосується?

По перше:

Громадяни, котрі отримували доходи, що підлягають оподаткуванню (від осіб які не є податковими агентами) обов’язково подають декларацію про майновий стан та доходи, отримані у 2015 році, а саме:

  • іноземні доходи;
  • інвестиційний прибуток;
  • доходи від операцій з продажу (обміну) об’єктів рухомого та/або нерухомого майна;
  • дохід від надання майна в лізинг, оренду (суборенду), житловий найм (піднайм);
  • вартість успадкованого чи отриманого у дарунок майна;
По друге:

Якщо громадяни отримували доходи у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород від двох і більше податкових агентів, то для таких громадян також передбачено обов’язкове подання декларації.

Декларація за 2015 рік подається до 1 травня 2016 року. А податки необхідно сплатити до 1 серпня 2016 року (пункт 179.7 статті 179 Кодексу).

А для обізнаних громадян охочих реалізувати своє право на податкову знижку за наслідками 2015 року, є можливість подати податкову декларацію упродовж усього 2016 року.

The right to have obligations 2

Звідки взагалі взялося це право на обов’язкове зобов’язання декларувати власні доходи та майновий стан?

Це «право» люб’язно гарантовано нам Конституцією, а саме статтею 67.:

стаття 67. Кожен зобов’язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Усі громадяни щорічно подають до податкових інспекцій за місцем проживання декларації про свій майновий стан та доходи за минулий рік у порядку, встановленому законом.

А також статтею 49, п.п.  49.18.4  та  пунктом 179.7 статті 179, Податкового кодексу:

Так, п.п. 49.18.4 п. 49.18 ст. 49 Кодексу встановлено, що податкова декларація про майновий стан і доходи платниками податку на доходи фізичних осіб подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному року, до 1 травня року, що настає за звітним, крім випадків, передбачених розділом IV Кодексу.

179.7. Фізична особа зобов’язана самостійно до 1 серпня року, що настає за звітним, сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену в поданій нею податковій декларації.

Детально з формою Податкової Декларації та правилами її заповнення можна ознайомитись тут

До-речі, в Державному бюджеті України на 2016 рік, очікується отримати доходів в якості «Податку на доходи фізичних осіб» в розмірі аж — 55 750 356 тис. грн., а з підприємств (юросіб) — 46 925 000 тис. грн. (що на 8.8 млрд грн. менш ніж з фізосіб)

Що ж нам всім робити та як далі жити?

Як і раніше:

  • Ретельно вивчати свої права та обов’язки, а також держслужбовців (особливо податківців та інших контролюючих «органів»)
  • Планувати та прогнозувати свою професійну та фінансову діяльність заздалегідь, принаймні це допоможе нам уникнути неочікуваних «сюрпризів» та залишитися на плаву.
  • А також завжди бути в доброму та позитивному настрою —  що в голові те й в реалії! 🙂

Джерела:
Конституція України
Податковий кодекс України
Державна фіскальна служба України
Територіальні органи ДФС у Київській області
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області

Янв 012016
 

Державна фіскальна служба України оприлюднила оновлене «Спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна Regarding renewal tax reporting systemподання електронної звітності»»

«Спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення для формування та подання звітності до »Єдиного вікна подання електронної звітності»»

Єдине вікно подання електронної звітності

Програмне забезпечення «Спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності»» для формування звітності до Пенсійного Фонду України, Державної служби статистики України, до ДФС України, а також накладання електронного цифрового підпису та шифрування електронних документів (дослідна експлуатація).

Програмне забезпечення «Спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності»», версія 1.20.5.1 (станом на 28.12.2015 р.)

Дане програмне забезпечення використовується для встановлення повної версії.

Завантажити [HTTP]

Дзеркало (FTP)

 

Опис оновлення програмного забезпечення «Спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності»»

Завантажити

Порядок  роботи з програмним забезпечення «Спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності»»

Завантажити

Інструкція по встановленню спеціалізованого клієнтського програмного забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності»

Завантажити

 

Джерело: Державна фіскальна служба України

Дек 312015
 

Новый год 2016Дорогие друзья!

Желаем всем нам в Новом, 2016 году, оставаться не только на плаву, но также двигаться в нужном нам направлении; добиваться не только финансового благополучия, но и достигать успехов на всех остальных жизненных направлениях!

Итак, в добрый путь, — 2016 год! Всё будет обязательно хорошо!

Июл 162015
 

Официальные мировые резервы золота за Июль 2015

WGC (World Gold Counsel) опубликовал официальные мировые резервы золота за Июль 2015г.

В рейтинге участвуют 100 стран.

Выборочно (СНГ):

  • Украина — 57 место — 23.9т. (без изменений)
  • Беларусь — 47 место — 44.6т. (в июне было — 4.5т.)
  • Россия — 6 место — 1,250.9т. (в июне было — 1,246.6т.)
  • Казахстан — 23 место — 203.4т. (в июне было — 200.8т.)

Лидерами по-прежнему остаются:

  • 2 место — Германия — 3,383.4т. (без изменений)
  • 1 место — США — 8 133,5 т. (без изменений)

World Gold Reserves as of July 2015

Июн 112015
 

Официальные мировые резервы золота за Июнь 2015

WGC (World Gold Counsel) опубликовал официальные мировые резервы золота за Июнь 2015г.

В рейтинге участвуют 100 стран.

Выборочно (СНГ):

  • Украина — 57 место —  23.9т. (в мае было — 56 место)
  • Беларусь — 47 место — 44.5т. (без изменений)
  • Россия — 6 место —  1,246.6т. (в мае было — 1,238.3т.)
  • Казахстан — 23 место — 200.8т. (в мае было — 198.4т.)

Лидерами по-прежнему остаются:

  • 2 место — Германия — 3,383.4т. (без изменений)
  • 1 место — США — 8 133,5 т. (без изменений)

World Gold Reserves as of June 2015 / Официальные мировые резервы золота за Июнь 2015